SENAMAN KURUS TANPA DIET ADALAH GILA!

GILA KALAU TAK DIET

'Gila' itulah perkataan paling tepat. Ha...ha..ha.. jangan marah tau. Tapi itulah hakikatnya kerana, senaman adalah aktiviti 'pemprosesan' sementara diet adalah 'ramuannya' dan lemak adalah 'bahan utama pemprosesan'. Faham ke tidak? Kalau tak faham kenalah masuk kelas FTB Online yea baru boleh berjaya kurus.

Ok, posting kali ini coach nak kongsikan satu diet yang padu untuk kurus iaitu Kefir. Kefir tau bukan kafir!. Ia adalah susu yang...yang...ah korang klik ja foto dibawah ni...  



SUSU KEFIR by COACH SUFIAN 
'DICIPTA UNTUK KURUS' 
PRE ORDER SAHAJA 
UNTUK KUALITI TERBAIK 
 

KEFIR by COACH SUFIAN 
KAYA KALSIUM


Kalsium  lazimnya didapati dari daging seperti daging ayam, lembu, kambing, dan telur. Juga terdapat dalam sayuran hijau, kekacang. Namun semua itu lazimnya datang bersama komposisi lemak yang tinggi. Juga jika dimasak ia tinggi karbon Mmmm... bertambah kuatlah ikatan lemaknya. Jadi untuk mendapatkan khasiat kalsium dengan cara yang bagus, kefir adalah solusinya. Kefir jauh lebih baik kerana khasiat kalsiumnya tidak terganggu dan kandungan lemaknya rendah. 

Susu kefir yang telah siap, dibekukan 
untuk menjaga kesegaran 'bakteria' sebelum 
dihantar kepada pembeli.  


Kandungan kalsiumnya mampu membakar lebih banyak lemak Berdasarkan kajian, mengambil 1,200 ml kalsium sehari berserta pengawalan kalori makanan dan bersenam akan membakar lebih 30% lemak dalam 24 jam. 

Kedua, kandungan kalsiumnya mampu menghalang pembentukan asid lemak Asid lemak  adalah komponen penting yang membentuk tisu lemak. Jika ia terhalang sel lemak baharu secara automatik tidak terbentuk atau dipanggil penurunan fatty acid synthesis. Best kan?

Satu kajian yang dilakukan terhadap tikus mendapati, tikus yang berdiet dan diberi kalsium turun berat 42% berbanding 8% bagi kumpulan tikus yang hanya berdiet sahaja.  



"We've found that women with the highest dairy intake have an average weight gain of zero, and those with the lowest dairy intake gained a pound per year," 
Heaney tells WebMD.


BAGAIMANA KEFIR by COACH SUFIAN 
MEMBAKAR LEMAK?

TONTON!
SUSU KEFIR BANTU
BAKAR LEMAK


Untungnya beli Kefir by Coach Sufian kerana setiap pembelian 1x sebulan pembeli akan dimasukkan ke dalam FTB Group Online (BASIC). Didalam group tersebut pembeli boleh mengikuti FTB Live Training dan mendapat info kurus secara percuma. (Klik foto untuk memasuki group FTB Online Basic). 




Jadi, semasa bersenam dengan coach didalam FTB Live Training, selang selikan dengan minum Susu Kefir. Kesannya cukup padu!.  Bagaimana caranya. kenalah beli dan join group. 


  
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

5 CARA LEMAK DIBAKAR

KEPIT KETIAK TEGANGKAN PAYU DARA

BURPEE CEPAT JADI KURUS?