TIPS KURUS 1 KEFIR by COACH SUFIAN

Korang sudahpun sedia maklum tentang kehebatan Kefir. Kalau belum, silalah baca posting coach yang berjudul Kurus Dengan Kefir by Coach Sufian

Tips yang coach nak kongsikan ini adalah susunan diet yang telah coach implemen kepada peserta Follow The Beat Online Siri 1 2020. Ada diantara mereka telah menggunakan kefir sebagai makanan tambahan sehingga berjaya turun berat sehingga 10.8kg dalam masa 8 minggu. Jom coach kongsikan.




AMBIL KEFIR DIWAKTU PAGI 

Pagi amat sinonim dengan sistem metabolisma dimana hormon Thyroxine (T4) keluar secara semulajadi dengan banyak. Jadi, korang yang ingin kurus, pastikan jam 6 pagi sehinggalah jam 8 pagi perlu diambil perhatian serius. 


Thyroxine adalah hormon 
yang keluar dari kelenjar 
Thyroid (berada di leher, 
berbentuk seperti rama-rama. Thyroxine berfungsi meningkatkan aktiviti 'pembakaran' tenaga atau dikenali sebagai metabolisma. 
Ia dirangsang oleh Thyroid Stimulating Hormone yang dihasilkan oleh Adenohypophysis (kelenjar pituitari). 


Pada waktu tersebut pastikan sarapan anda kurang atau zero karbohidrat. Ini MESTI!. Tiada pilihanTetapi tinggi protien, vitamin dan mineral.  Janganlah korang 'kotorkan' dengan nasi lemak, mee goreng, roti canai, teh tarik dll.  Kalau nak makan juga, bawalah makanan tu ke tengahari lebih kurang jam 11 pagi keatas. 


Protien berbentuk cecair
lebih mudah diserap berbanding pepejal.
selain itu kandungan Amino Acid-nya tidak terjejas dek panad (tidak dimasak). Disinilah kelebihan Kefir by Coach Sufian. 



Apabila korang mengambil Kefir by Coach Sufian di waktu pagi, protien, vitamin dan mineral akan memasuki darah dengan cepat. Disebabkan tubuh ketiadaan gula kesan tidur 6-8 jam,  Kefir by Coach Sufian akan mendapat keutamaan hati untuk diproses menjadi tenaga atau berperanan sebagai catalyzer bagi membakar sumber simpanan lemak. 

Jadi waktu pagi adalah waktu paling 'cantik' untuk mengambil kefir by Coach Sufian. Malah pagi yang dimulakan dengan sujud (solat) subuh yang lama dan disertai dengan zikir akan lebih menyokong aktiviti Thyroxine. 

Whatsapps coach untuk menempah.
011-35774825 



 







Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

5 CARA LEMAK DIBAKAR

KEPIT KETIAK TEGANGKAN PAYU DARA

BURPEE CEPAT JADI KURUS?